Interview met

Frederik Defyn

Marketeer Frederik Defyn werkt sinds een jaar alleen nog voor bouwbedrijven.

Elke sector heeft zijn eigen klantenreis en zijn eigen manier van leads genereren.’ zegt hij. ‘Ik heb heel bewust voor mijn niche gekozen omdat ik me op één manier wilde focussen en daar de beste in worden, zonder afleidingen.’

Foto van Frederik Defyn, marketeer voor bouwbedrijven.
Frederik Defyn

Om zich volop op zijn niche te storten moest Frederik veel opofferen: ‘Vroeger kwam drie vierde van mijn winst uit consultancywerk voor marketingagencies. Toen ik daarmee gestopt ben bleef er dus nog maar een kwart van mijn inkomen over. Het zal nog een tijdje duren om dat weer in te halen, maar het gaat de goede richting uit.’

Intussen merkt Frederik dat hij steeds meer klanten via kennissen en kennissen van kennissen krijgt: ‘Mensen zullen je niet snel doorverwijzen naar het zoveelste marketingbureau, maar voor bouwbedrijven ben ik gewoon de logische keuze.’

Lees ook het verhaal van Liesje, nog een ondernemer met een bijzondere niche. 

LEES MEER ...

WAARSCHUWING

Kitty Kilian

Oprichter De Blogacademie

Goh’, zegt Sylvie Van den broeck als je haar iets moeilijks vraagt; ‘goh.’ Dan trekt ze haar nadenk-gezicht. En vervolgens geeft ze een antwoord dat u in de verste verte niet verwachtte.

 

Laat u niet in de luren leggen.

Van den Broeck lijkt één en al wellevendheid, met die zachte Vlaamse tongval, en dan schrijft ze nog copy over HUISDIEREN ook. Met haar hondje en haar drie kippen. Maar trap er niet in!

 

Want ze schrijft helder en luchtig, goed gestructureerd en uiterst geestig een vileine testimonial over u, als u niet uitkijkt. Een woeste homepage, ook mogelijk. Een overdonderende verkooppagina, die nog scoort in Google óók.

 

Dus ja. Ze mag vriendelijk hulpvaardig lijken – okee, vooruit, dat ís ze ook – maar ze weet verrekt goed wat ze doet. U bent gewaarschuwd.