
8 SEO-fouten die je direct kan fixen
Wist je dat er dingen op jouw website staan waarmee je jezelf saboteert? Ongeacht hoeveel moeite je doet om nieuwe content te schrijven, je technische SEO te optimaliseren en backlinks
Dat Laurens Kraaijenbrink de struggles van zijn doelgroep zo raak kan verwoorden is geen toeval. Hij begon zijn carrière immers als copywriter en schakelde daarna over op coaching.
Het eerste jaar als coach richtte Laurens zich op ondernemers in het algemeen, maar toen hij zijn bedrijf helemaal op copywriters ging afstemmen kreeg hij direct meer klanten: ‘Nu mijn doelgroep kleiner is, kan ik hun problemen veel concreter benoemen waardoor mijn boodschap helderder wordt. Hierdoor benaderen mensen mij vaker.’
Dat maakt ook financieel een groot verschil: ‘In zes maand is mijn omzet van 1800 euro naar 3000 euro per maand gegaan. Ik raad dan ook al mijn klanten aan om hetzelfde te doen. Zodra je durft kiezen valt alles op zijn plaats.’
Lees ook het verhaal van Frederik, nog een ondernemer met een bijzondere niche.
Wist je dat er dingen op jouw website staan waarmee je jezelf saboteert? Ongeacht hoeveel moeite je doet om nieuwe content te schrijven, je technische SEO te optimaliseren en backlinks
Website-teksten: hoe langer, hoe beter of less is more? Het ideale aantal karakters van een SEO-titel (50 à 60) en de maximale lengte van een meta-omschrijving (113 karakters) zijn tot
Als je gaat samenwerken met een tekstschrijver is de kans groot dat je je tekstverwerker van dichterbij gaat leren kennen. Mijn klanten introduceer ik vaak bij Google Drive: de Word
Oprichter De Blogacademie
Goh’, zegt Sylvie Van den broeck als je haar iets moeilijks vraagt; ‘goh.’ Dan trekt ze haar nadenk-gezicht. En vervolgens geeft ze een antwoord dat u in de verste verte niet verwachtte.
Laat u niet in de luren leggen.
Van den Broeck lijkt één en al wellevendheid, met die zachte Vlaamse tongval, en dan schrijft ze nog copy over HUISDIEREN ook. Met haar hondje en haar drie kippen. Maar trap er niet in!
Want ze schrijft helder en luchtig, goed gestructureerd en uiterst geestig een vileine testimonial over u, als u niet uitkijkt. Een woeste homepage, ook mogelijk. Een overdonderende verkooppagina, die nog scoort in Google óók.
Dus ja. Ze mag vriendelijk hulpvaardig lijken – okee, vooruit, dat ís ze ook – maar ze weet verrekt goed wat ze doet. U bent gewaarschuwd.