Interview met

Laurens Kraaijenbrink

Dat Laurens Kraaijenbrink de struggles van zijn doelgroep zo raak kan verwoorden is geen toeval. Hij begon zijn carrière immers als copywriter en schakelde daarna over op coaching.

Het eerste jaar als coach richtte Laurens zich op ondernemers in het algemeen, maar toen hij zijn bedrijf helemaal op copywriters ging afstemmen kreeg hij direct meer klanten: ‘Nu mijn doelgroep kleiner is, kan ik hun problemen veel concreter benoemen waardoor mijn boodschap helderder wordt. Hierdoor benaderen mensen mij vaker.’

Foto van copywritercoach Laurens Kraaijenbrink
Laurens kraaijenbrink

Dat maakt ook financieel een groot verschil: ‘In zes maand is mijn omzet van 1800 euro naar 3000 euro per maand gegaan. Ik raad dan ook al mijn klanten aan om hetzelfde te doen. Zodra je durft kiezen valt alles op zijn plaats.’

Lees ook het verhaal van Frederik, nog een ondernemer met een bijzondere niche.

LEES MEER ...

Nichepreneurs

Zes maand geleden koos ik mijn niche: copywriter voor de petfoodsector. Natuurlijk was ik bang dat ik er klanten door zou verliezen, maar naar het schijnt werkt dat juist omgekeerd.

Lees meer >